Sprzedawcy detaliczni tradycyjnie używali laserowych czytników kodów kreskowych w punktach sprzedaży (POS) w celu uproszczenia procesu kasowego. Jednak technologia zmieniła się wraz z oczekiwaniami klientów. Aby uzyskać szybsze, dokładniejsze skanowanie, które przyspiesza transakcje, wspiera mobilne kupony i poprawia jakość obsługi klienta, sprzedawcy detaliczni powinni używać skanerów 2D.
Eksperci w dziedzinie automatyzacji danych przewidują, że sprzedaż skanerów kodów kreskowych 2D będzie rosła w tempie minimum 13,4 procent w ciągu najbliższych lat, podczas gdy skanery laserowe (1D) spadną o 7,3 procent. Dzięki modernizacji skanerów 2D, sprzedawcy detaliczni będą mogli korzystać z kilku korzyści, które doprowadzą do trwałej rentowności.
- Wzrost przychodów dzięki marketingowi mobilnemu.
Marketing wielokanałowy otwiera drzwi do walki o dominację w handlu detalicznym. Zniknęła całkowita zależność od frontów sklepowych z cegły i zaprawy. Innowacyjni sprzedawcy detaliczni uaktualniają swoje strony internetowe, zabiegają o użytkowników społeczności internetowych (social media) i elektronicznie sprzedają swoje towary, starając się przyciągnąć dzisiejszych mobilnych klientów.
Dostarczając pozytywne doświadczenia z każdą interakcją, sprzedawcy detaliczni mogą zwiększyć przychody. Należy wspomnieć o natychmiastowych nagrodach dla lojalnych klientów, transakcjach w mobilnych punktach sprzedaży (MPOS) i spersonalizowanych kuponach komórkowych – wszystko to jest możliwe przy użyciu skanerów 2D.
- Zautomatyzowanie rejestracji w programach lojalnościowych.
Marketing mobilny napędza ruch. Programy lojalnościowe nagradzają powtórne zakupy. Teraz sprzedawcy detaliczni mogą połączyć te dwa programy, umożliwiając rejestrację w punktach sprzedaży. Skanowanie dokumentów tożsamości za pomocą skanerów kodów kreskowych 2D, pomaga w automatycznym wypełnieniu aplikacji członkowskich odpowiednio pobranymi informacjami. Znikają błędy we wprowadzaniu danych i opóźnienia w ich wprowadzaniu. Sprzedawcy detaliczni mogą obecnie natychmiast rozpocząć działania marketingowe, które nagradzają lojalność klientów i generują sprzedaż.
- Natychmiastowa weryfikacja wieku kupujących.
Aby skrócić czas realizacji zamówień, zapobiec oszustwom i uniknąć kosztownych kar pieniężnych, używaj skanerów 2D, które natychmiast weryfikują wiek kupujących. Jedno szybkie skanowanie dostarcza informacji potrzebnych sklepom do legalnego ukończenia sprzedaży napojów alkoholowych, biletów na loterię i wyrobów tytoniowych.
- Zmniejszenie ryzyka.
Skanery prezentacyjne, które znajdują się w lub na ladach, mogą skanować elektroniczne kody kreskowe, takie jak te używane w marketingu mobilnym. Ale co się stanie, gdy sprzedawca przypadkowo uszkodzi telefon lub tablet kupującego, oddając go do skanowania?
Aby zminimalizować to ryzyko, sprzedawcy detaliczni uzupełniają stanowiska sprzedażowe o dodatkowe skanery kodów kreskowych 2D, które eliminują konieczność przekazywania urządzeń klienckich z kuponami sprzedawcom. Używają również czytników przenośnych do odczytywania kodów kreskowych na ciężkich przedmiotach, których nie da się łatwo podnieść do skanowania. Chroni to pracowników przed urazami, a pracodawców przed niepotrzebnymi roszczeniami ubezpieczeniowymi i nieobecnościami pracowników.
- Odczytaj dowolny kod kreskowy, w dowolnym momencie.
Skanery 2D wykorzystują technologię obrazowania, która umożliwia wykonywanie zdjęć lub obrazów kodów kreskowych. Dzięki temu sprzedawcy detaliczni mogą z powodzeniem skanować elektroniczne i papierowe kody kreskowe 1D i 2D bez względu na to, czy drukowany kod jest uszkodzony czy źle wydrukowany. Mogą one również korzystać z cyfrowych aplikacji portfelowych, które stają się coraz bardziej popularne.
- Skrócenie czasu realizacji zamówień.
Skanery laserowe udowodniły swoją niezawodność podczas przechwytywania kodów kreskowych, ale nie mogą odczytywać kodów promocyjnych lub lojalnościowych z urządzeń mobilnych. Podczas gdy skanery prezentacyjne, które znajdują się na lub w ladach, mogą szybko przechwytywać kody papierowe, wolniej odczytują kody elektroniczne.
- Skanowanie każdego kodu kreskowego z każdego kierunku.
Imagery 2D są wielokierunkowe. Oznacza to, że mogą one łatwo skanować kody kreskowe pod każdym kątem i w każdej orientacji. Technologie tolerancji ruchu i ergonomiczne konstrukcje również ułatwiają ich obsługę, oszczędzając czas sprzedawców i klientów w punktach sprzedaży. Pracownicy zaplecza doceniają również te wielokierunkowe czytniki ze względu na łatwość obsługi i możliwość skanowania większości kodów kreskowych.
- Przechowuj informacje w jednym miejscu.
Jak zauważono, skanery 2D wykorzystują silniki skanowania typu area-imager do wykonywania zdjęć kodów kreskowych, dlatego są idealne do trudnych warunków, w których etykiety są podatne na zużycie. Ale czy wiesz, że ta sama technologia umożliwia detalistom robienie zdjęć ważnych dokumentów?
Dzięki temu pracownicy nie tylko mają dostęp do potrzebnych im informacji w jednym dogodnym miejscu, ale także oszczędzają miejsce w zatłoczonych magazynach i biurach.
- Przyszłościowe operacje.
Wraz z rozpowszechnieniem aplikacji mobilnych, sprzedawcy detaliczni potrzebują skanerów, które będą się rozwijać wraz z ich przedsiębiorstwami. Ponieważ skanery laserowe nie zapewniają takiej samej elastyczności jak skanery wyposażone w imager, ponieważ odczytują zarówno papierowe, jak i elektroniczne kody kreskowe 1D i 2D. Dzięki temu mogą one w pełni korzystać z dzisiejszych rozwiązań mobilnych. Gwarantuje to również, że firmy posiadają urządzenia, które będą się rozwijać wraz z ich działalnością.
- Optymalizacja doświadczenia klienta.
W raporcie zleconym przez Zebra Technologies, prawie 600 decydentów stwierdziło, że poprawa doświadczeń klientów jest najważniejszą korzyścią z zastosowania rozwiązań Internet of Things (IoT).
Aplikacje IoT polegają na skanerach i czujnikach w celu dokładnego przechwytywania danych przed ich udostępnieniem i analizą. Sprzedawcy detaliczni będą wykorzystywać te zalecenia do podejmowania lepszych, bardziej świadomych decyzji, które pozytywnie wpływają na działalność operacyjną i klientów.
Dlatego ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej jest modernizacja do urządzeń do skanowania 2D, w tym urządzeń przenośnych i głośnomówiących zaprojektowanych do różnych zastosowań. W ten sposób zapewniona zostaje najwyższa jakość usług, dzięki czemu klienci zawsze wracają.